Behöver vi blomlådorna som farthinder?

I ”Ordet är fritt” kan du skriva vad du tycker och tänker i olika frågor.  Den 23 maj kom följande inlägg om borttagningen av blomlådorna:

”-Jag tycker det är tråkigt att vi inte får ha kvar blomlådorna som farthinder. De togs väck med motiveringen att det är 30 kmh… men det är inte många som håller 30 kmh här. Jag vill gärna att blomlådorna kommer tbx. Hoppas att många håller med mig!”

I ett nytt inlägg i samma fråga skrevs följande:

”-Skulle uppskatta alla som kör bil på Grangatan att hålla hastighetsbegränsningen, 30km/h. Jag och min familj bor med utfart mot Grangatan. Har en grabb på drygt ett år som springer omkring, samt att det är mycket barn från dagis och skola i området.”


Vad tycker du? Håller vi fartbegränsningarna? Eller är det motiverat med blomlådorna på vissa ställen? Visa gärna var du står. Röstningen är anonym……….Eller kommentera på ”Ordet är fritt”

RÖSTNINGEN ÄR AVSLUTAD

RÖSTNINGEN ÄR AVSLUTAD

För att se röstresultatet-Klicka på ”View Results” i nederkanten av röstrutan.

Kommentera

