Jordskalv

Vaknade du också av jordskalvet i morse? Tidigt i morse, 3 minuter i 5, vaknade jag av ett dovt, utdraget muller. Det vibrerade nästan som en gigantisk långtradare som passerar på Kustvägen utanför mig. Fast kraftigare och under en längre tid…Ett jordskalv?, tänkte jag. Var på väg att väcka frugan, men ändrade mig. Vad ska jag åt det? hade hon undrat. På Hallandspostens webbplats kan du läsa: ”Ett jordskalv i havet mitt emellan Sverige och Danmark väckte människor i sydvästra Sverige tidigt på måndagsmorgonen. Skalvet, med magnituden 4,4,  hade sitt centrum i höjd med Halmstad.” (Länk till artikeln i HP) Det finns också en hänvisning till United States Geological Survey’s (USGS), där du kan deras registrering av skalvet.

Kommentera

