Ska Tempo stänga?

”Gamla och nya kunder. Det är med sorg i hjärtat jag berättar för er att affären går på tomgång. Jag vill mycket gärna fortsätta driva butiken, men kundunderlaget är för svagt. Vi får kassera många varor och då gapar hyllorna tomma. På grund av den dåliga försäljningen så blir det svårt att köpa nya varor. 

Vi kommer att tillföra mer nya varor i butiken för att fylla hyllorna en sista gång. Jag hoppas att ni stöttar butiken så att den kan finnas kvar. Mvh Stefan på Tempo”

(Möjlighet till att kommentera finns nedan. Tänk på att använda ett vårdat språk! /Administratören)

7 reaktioner på ”Ska Tempo stänga?

  1. Vi vill gärna ha kvar Tempo i Gullbrandstorp men tyvärr så verkar inte ni veta hur man driver en butik. Jag handlar mer än gärna av er men har börjat tröttna på att det otroligt dåliga utbudet. Jag tycker ni ska ge någon annan chansen att driva butiken för vi behöver en butik här.

  2. Hej Gullbrandstorpsbor! Jag tycker det är för bedrövligt att vi inte kan ha en livsmedelsbutik i G-torp. Jag handlar c:a 30% på Tempo och gör de flesta av oss det, går det säkert att behålla affären. Ibland skadar det ej att vara lite uppmuntrande mot varandra. Livet blir lite lättare då. Vänliga hälsningar från en ”gammal” Gullbrandstorpsbo.

  3. Stefan på Tempo , köp inte in mer varor,,,,,,,,,,,,,
    Du får bara mer att slänga när klockan klämtar
    Olle

  4. Jag håller med Tony H. Kundunderlag finns det. Varför hade inte Shefki (om hans namn nu stavas så) problem med kundunderlaget???
    I våras gick vi ner en lördagmorgon för att köpa frukost. Var på plats när det var tänkt att butiken skulle öppna, men den öppnade inte. Det var ganska mycket folk utanför butiken som väntade. Vi vände hem igen och tog bilen till…nej inte till Maxi…utan till Tempo i Bäckagård. De hade öppnat butiken på utsatt tid och det fanns varor i butiken 🙂
    På vägen hem passerade jag Tempo i Gullbrandstorp 1,5h efter de skulle öppnat, men de hade fortfarande inte öppnat.
    Det är sorgligt att se att de nya ägarna lyckades köra butiken i botten på så kort tid. Den största turistveckan i somras fanns det inte några varor i butiken. Det kan ju knappast ha något med kundunderlaget att göra.
    Att lägga ner butiken känns drastiskt tycker jag. Svälj din stolthet och be Shefki att köpa tillbaka butiken istället. Då vet vi alla att det kommer att bli bra igen 🙂

  5. DET ÄR NU DU MÅSTE TA STÄLLNING!
    Vill jag ha kvar en affär i Gullbrandstorp?
    Kanske det inte kommer att öppnas någon mer affär i Gullbrandstorp om Tempo stänger, För vem vågar köpa en butik om det inte finns kundunderlag?
    Åker du hellre till Maxi om du glömt att köpa något litet men ändå viktigt?

    • Kör numer alltid direkt till Maxi om jag ska ha något litet, har för många gånger gått ner till Tempo bara för att upptäcka att det inte finns ”något litet” utan bara tomma hyllor.

      Ska man driva en butik kan man inte starta verksamheten med ett obefintligt sortiment och förvänta sig att kunderna skall fortsätta komma. Man får vackert fylla upp och ta svinnet tills man byggt upp sin kundkrets och kan börja anpassa inköpen efter åtgången.

      Skall jag exempelvis handla nytt snus så passar jag på och köper lite andra standardvaror för någon hundralapp. Nu finns ju oftast inte General på tempo (som har en hållbarhet på flera månader) så den där hundralappen går till Maxi istället.

  6. Jag råder dig till att lägga ner snarast möjligt, det är inte din grej att driva butik! På en liten ort krävs det att man för det första är TREVLIG sen behöver man vara serviceminded och gärna lyhörd, glad och intresserad av att vara sina kunder till lags. Anledningen till att ingen handlar längre beror på att ingen har lust att bli bemött av dig. Detta är den hårda sanningen. Så lägg du ner snabbt, så någon annan kan ta över!! Så ska vi som bor här börja handla igen. För kundunderlag finns det, men ingen vill stötta/gynna dig!

Kommentera

